Roti John Ala ZH

Assalamulaikum...
Dah lama betul xmakan Roti John, last makan RJ mase puasa last year. Teringin pulak nak memakan RJ. So semalam aku decide nak buat sendiri RJ. Lepas je balik keje, trus la singgah jap kt Tesco beli barang2 buat RJ, pusing mau 1 jam nk beli bhn buat RJ je tu..heeheehh banyak cuci mata  je tu. tapi yang ralat nye, punyer la lama aku p, terlupa jgak nk beli Mayonis dgn black pepper sos,, eeemm nampaknye dah makin tua aku ni, makin lupa lakk,, mase mula nak pi tesco punyer laa ingt nk beli ape, tp sebaliknyaa.. dah blik umah bru teringat.. aku ingat nak cancel buat, tpi mak nak makan jugak, so aku mintak laa, ikhsan atun untuk belikan barang2 tu, Alhamdulillah dia belikan, tetapi mood aku plak tetiba hilang nak buat, tapi rasa kesian plak kat Atun, penat2 die belikan barang tu, so aku pun buangkan laa sindrom M aku tu, kuatkan semangat, ceewahhh macam berat aje nak buat RJ tu.. padahal mudah aje, dh sindrom M datang, kadang2 yg ringkas pun xnak buat....


RJ Ala ZH
Bahan2
3 keping daging burger yang di cincang2
Telur 4 biji
Roti 5 biji- aku guna roti hotdognyer- di potong dibahagian tengah, jangan sampai putus.
1 camca besar serbuk kari ayam 
1 labu  bawang merah
Sedikit garam
Sos Black pepper
Sos Cili
Mayonis
sedikit minyak


Cara2
1. Pecahkan telur ke dalam bekas yang agak besar, masukkan serbuk kari dan garam kacau sehingga sebati.
2. Masukkan  daging Burger yang dicincang tadi serta hirisan bawang merah. biarkan seketika
3. Panaskan kuali, tuangkan beberapa sudu bancuhan telur tadi, dan kemudian  buka roti dan letakkan ke atas bancuhan telur tdi, biarkan sehingga  masak. Bolelah la diangkat dan diletakkan Mayonis, Black Pepper Sos dan Sos cili. Siap untuk dimakan.


letak banyak sos n Mayo lagi sedapp... eemm yummy222

P.s: Korang Ignore ye bahagian yang agak hangit kt pic tu, bukan hangit cume terlebih masak,, hehehehehe, yang pasti sedap . 

Comments