Buncis Goreng berUdang

Semalam lepas siapkan biskut dalam kul 4 pagi, aku godek2 la folder masakan aku dalam PC ni jap,  tetiba tertinggal satu masakan yang belum aku uploadkan ke dalam Blog aku.. Satu lagi resipi mudah buat kengkawang yang rase2 malas sangat nak masak. Senang dan gerenti sedap, mau xsedap, jenuh dengan Udang, tapi udang tu, aku hanya buang bahagian kepalaa  je...

Bahan yang diperlukan hanya :
Kacang Buncis di potong nyerong
Udang saiz sederhana, kecik pun ok jgak
serbuk kunyit 
1 labu bawang besar untuk menumis
7 biji cili padi dipotong dua
minyak untuk mengoreng
1/2 kiub pati ayam 
garam secukup rasa

Cara-cara:
- gaulkan terlebih dahulu udang dengan kunyit dan sedikit garam
-tuangkan minyak dan tumiskan bawang sehingga layu
- setelah layu masukkan kacang buncis dan tudungkan kuali sebentar kemudian masukkan kiub pati ayam dan cili padi.
-Kemudian Masukkan udang yang telah digaulkan dengan kunyit tadi, masak sekejap  aje. Dan siap untuk dihidangkan

Comments