Sunday, October 16, 2011

Tortilla Pizza

Balik ja pi ukur baju kat umah kak leha petang tadi, aku terus buat Tortilla pizza ni, eemmm bukan susah pun nak buat, lagi pun bahan2 semua dah ada, cuma main campak ja, atas totilla tu...dah kat seminggu beli tortilla tu, tapi blom ade kesempatan, sebab dilanda kemalasan yang amat sangat,hiihi.... So hari ni, sbb lapar sangat, ditambah plak dengan kerajinan pun ada, aku buat la piza...xlarat nak makan nasi jaaa, Mak ngan Abah pulak  xde rumah, diorng balik kg kat Kuala Kedah.

kat sini aku sertakan MENU Tortilla Pizza

4 keping torrilla Bawang Putih
1 tin tuna bercili
4 sosej dipotong serong
sedikit vege mix di celur
nenas yang dipotong nipis
mayonis
sos cili thai
Cheesy Premix(siap dibancuh air suam)
Keju mozarella
Keje cheddar (kraft) koyak2 kan.

Cara 1:
- sapukan mayonis atas permukaan totilla
- letakkan tuna bercili, vege mix, nenas, sosej, serta taburkan keju mozarella di atas tortilla dan dibakar
-akhirnya jadi begini
Siap untuk dibakar

Tortilla pizza siap dibakar, ranggup dan xmuak, sedap atun kata...  
letakkan cheesy premix dengan sos cili thai.. NYAMAN...

Cara 2:
- Sapukan tortilla dengan sos cili thai terlebih dahulu
-letakkan mix vege, tuna bercili, sosej @ hirisan nugget,nenas,paipkan  premix chessy serta mayonis diatasnya,letakkan  keju cheddar yang dikoyakkan, keju mozarella,  dan akhir sekali, ambik  1 tortilla dan diletakkan ke atas tortilla yang siap diletakkan bahan2,
- Bakar kedua2 permukaan tortilla

Baru selesai letak bahan2
dah siap letakkan koyakan keju cheddar serta keju mozarella, terus letak 1 keping lagi ke atas pizza ni...
Last2 jadi macam ni
Akhirnya tinggal yang ni aje.huhuhuhu.. cepatnya habis

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...