Sunday, April 3, 2011

Rezeki Di Hari Kempen Pendaftaran OKU, Pesta Jualan Makanan & Produk PDK Kuala Muda

Salam semua....
Macam lama aje aku xupdate blogku ni.. kosong jeee...xde N3 yang baru...sibuk sangat minggu lepas, ni pun ku cuba luangkan masaku sedaya upaya.... Penat semalam meniaga di booth sempena Hari OKU anjuran Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Kedah xhabis2 lagi...Pada hari sabtu(2 April 2011),kire semalam lah, aku dengan Puan Sharifah Noor Azimah, atau nama mesranya Kak Pah@ nama Manjenyee kak Inat..hehehhehe jgn marah kak pah,,kami turut serta dalam menjual secara kecil-kecilan di booth sempena Kempen Pendaftaran OKU, Pesta Jualan Makanan & Produk PDK Kuala Muda...Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar serta habis jualan kami berdua... Pesta jualan  makanan tersebut, bermula dari pukul 8 pg sampailah pukul 6 ptg... tapi rezeki kami murah sgt, belum sampai 12 tghhri, hasil jualan kami habis didagangkan...aku dengan kak pah,  wat ckit aje.. xbrani nak buat byk2..Al maklumlah sekrang ni musim ujan kat belah utara ni.. tapi permintaan diluar jangkaan, makanan yang kami jual habis,,ramai sangat pelanggan kami...Menu yang kami buat masa hari tu, Aku buat bihun soto, Kuih-muih seperti cucur badak, kuih kasturi, seri muka, onde-onde serta karipap, xlupa jgak, muffin bluberry dan strawbery...Kak pah plak siapkan Puding Koktail, sedap puding koktail kak pah.... Terima kasih tak terhingga buat kak pah dengan anak perempuannya yang comel giler, Aina, kerana sudi menolongku, ketika menangani pelanggan,,, aku seronok tgok Aina, walaupun masih kecik, ciri2 seorang usahawan telah wujud dalam dirinya.. hehehehh.. Si Aina ni, rajin tulll..bila aku letakkan bihun dalam mangkuk, die tolong letakkan rencah2 soto n siap letakkan kuah..semangat betul dia niaga...thanks ye kak pah n my sweetty Aina coz tlng cik zu..nanti kite niaga lagi...Niaga xdela ambik masa lama sangat, tpi penatnye lebih...tapi penat2 pun best sngt...Kak Pah sayang, lain kali kite join event lagi k....Penat pun best, Tapi yang paling terharu, kerana janji kak pah padaku, die sanggup balik kampung jap jee...semata-mata kerana janji .. terima kasih kak pah....
Nie la kak Pah dengan My Swetty Aina..thanks a lot both of you...love u
Jualan kami serta Produk2 Bengkel Daya
Bihun Soto serta Kuih Muih
muffin blueberry

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...