Pizza buat adik2 ku

29 Januari 2011

Kesemua adik2ku berkumpul di rumah, seronok rasanya bila semua adik berada di rumah, dulunya sunyi hari ni riuh rendah... macam-macam resipi la yang terfikir di kepala otakku ni...eeemm ikut planning awalnya aku nak buat puding roti nak makan dengan castard sauce x pun makan dengan ais krim coklat, tapi rancangan terbantut pulak, coz aku terlupa nak beli susu cair.. emmm so terpaksa laa aku menukar rancangan dari membuat puding roti aku tukar kepada membuat pizza... sebelum adik2 ku balik aku dah beli2 barang nak buat,cuma instant pastry pizza ja yang dah habis kt kedai Sayang tu, so semalam terpaksa la aku buat doh pizza sendiri..dah siap doh tu, aku biarkan doh tu kembang dulu... sementara tunggu doh tu naik, aku masak la Char Keow teow dulu.. eemmm bukan aku perasan, tp memang perasan pun, sedap giler Char Keow Teow aku tu, udang banyak... eemm sedapp... tambah2 makan masa panas2..ffuhhhhh.sedapp gilerrr....dah selesai siap Char Koey teow, aku dengan adik bongsu aku prepair barang2 nak wat pizza, sos pizza ready made dah ade, cuma nak potong, cendawan butang, nenas, sosej,dengan bukak tin tuna jaa... dah siap semua, mula aku canaikan doh tu, letak bahan2, then bakar.. selesai bakar apa lagi.. makan time laa... Alhamdulillah, habis 2 biji pizza yang aku N adik2 buat....pagi ni, diorng wat lagi,,,,,sedap katanya.. 

Inilah hasil Kami adik Beradik....

pizza ketika masih dalam oven.
Inilah hasilnya...

yummy..yummy....very deliciouussssss..ahahahhahaa



Comments