Origami Cinta

Tadi aku bukak Facebook, terjumpa dengan gambar-gambar origami yang aku upload dalam facebook tu....emmmm aku namakannya, Origami Cinta....., tu pun hasil tangan adikku, rajin die, die suke buat benda-benda yang rumit2 nie, lain laa aku, aku suke tgok aje benda-benda yang cantik ni.....aku tukang bagi nama ja bole laa..hehehehhee...

Dulu zaman sekolah rendah aku selalu tertanya2, Apa itu ORIGAMI?

Bila dah Besar baru laa Aku tahu Origami adalah merupakan satu teknik lipatan samaada dengan menggunakan kain ataupun kertas. Ia merupakan satu hasil kerja tangan yang sangat teliti dan halus pada pandangan.

Inilah hasil tangan adikku:

ORIGAMI CINTA
Dalam kamus ada kata, dalam kata ada makna, dalam makna ada cinta, dalam cinta ada hati, dan dalam hati ada yang tercinta…………








ORIGAMI CINTA

Cinta dapat membuat kite melayang tinggi di langit biru yang dipenuhi oleh awan penyejuk hati…….,
namun terkadang cinta jua yang membuat kite menjadi insan yang terbelenggu………..






ORIGAMI CINTA

cinta itu sumber kebahagiaan, sekaligus sumber kesedihan! kerna pada saat kita mendapatkan cinta itu, maka saat itu lah munculnya kebahagiaan ..tapi pada saat cinta itu hilang maka saat itulah cinta berubah menjadi kepedihan.



ORIGAMI CINTA
Datang dan pergi seperti angin
tak beraturan dan arah
merasakan cinta dalam kehidupan
kadang ku bahagia kadang ku bersedih.








ORIGAMI CINTA

Cinta ibarat menggenggam setangkai bunga mawar..semakin keras kita menggenggamnya akan semakin terasa duri yang menusuk tetapi semakin lemah kita menggenggamnya akan semakin mudah angin menerbangkannya

Comments