iStImEwA bUat aBaH tErSayAnG- sEmpEnA hArI bApA

Salam Semua...
Zur kembali bersiaran di blog ni, hampir sebulan xupdate blog ni, hari ni baru laa ada masa untuk memasukkan N3 baru.. Sepanjang cuti persekolahan yang  lepas,Zur telah  menerima banyak tempahan kuih-muih dan puding untuk Majlis Perkahwinan dan Majlis Akad Nikah. Baru hari ni, zur rasakan betul2 free dan dapat masukkan N3 terkini. Sempena hari bapa yg akan kunjung tiba, kami seisi keluarga telah menyambutnya terlebih dahulu. Semalam dok terpikir2 nak masak ape la sempena hari bapa ni, banyak senarai yg Zur dah Shortlisted .

Untuk Menu utama
1.Nasi Beriyani
2.Nasi Jagung
3.Nasi Tomato 
4.Nasi Daging

 Untuk Pencuci Mulut
1.Agar-agar Koktail
2.Kek Coklat
3.Puding Laici
4.Puding Roti
5. Agar-agar Gula Merah Bersantan

Pikir punya pikir, last2 Zur decide nak buat Nasi Daging dan Kek Colat aje..... So pagi2 tadi dah gerak Adik Nurul teman Zur g TESCO,nak gi beli barang-barang nak masak Nasi Daging dengan Kek Coklat..... Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar, siap mengikut timeline yg dikehendaki. Sukernya hati Zur,bila  tengok Abah, Mak Ngan Adik makan Nasi daging tu dengan begitu berselera sekali, diorang kata sedap. Alhamdulillah.... Seronok hati nie, berbunga-bunga cinta.hehehehhehe.....Seronok dapat memasak buat orang yang tersayang ni, ABAH, SELAMAT HARI BAPA ABAH, terima kasih diatas pengorbanan yang telah abah berikan kepada kami adik beradik, TAK TERBALAS JASA YANG TELAH ABAH BERIKAN.TERIMA KASIH ABAH.

Kek Coklat khas buat ABAH yang tersayang
Selamat Menikmati Kek Coklat.. eemmm yummyy...hehehehe
Nasi daging, beserta Air Asam dan Sup daging....
Family ku siap tambah lagi nasi daging ni, diorang kata sedap, air asam tu..peehhh marvelous ..Walaupun hanya hidangan yang ringkas, tapi cukup membangkitkan selera.

Note: Zur akan upload resipi kedua-dua jenis makanan ni, di N3 berikutnya.

Comments